Οι ηλεκτρικές μηχανές μονίμων μαγνητών (PMM) αποτελούν την πλέον καθιερωμένη τεχνολογία πρόωσης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα χάρη στα λειτουργικά πλεονεκτήματα που παρουσιάζουν. Η εξέλιξη τους παρουσιάζει έντονο ερευνητικό και εμπορικό ενδιαφέρον, καθώς η ηλεκτροκίνηση προβάλλει ως η βασικότερη επιλογή για την επίλυση των περιβαλλοντικών ζητημάτων που δημιουργεί ο κλάδος των μεταφορών. Στα πλαίσια του παρόντος έργου, η εταιρεία TESLA Greece, με εξειδίκευση στην έρευνα και σχεδίαση κορυφαίων παγκοσμίως συστημάτων ηλεκτροκίνησης και το Εργαστήριο Ηλεκτρικών Μηχανών και Ηλεκτρονικών Ισχύος του Ερευνητικού Πανεπιστημιακού Ινστιτούτου Συστημάτων Επικοινωνιών και Υπολογιστών (Ε.Π.Ι.Σ.Ε.Υ.) του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, με πολύχρονη ερευνητική εμπειρία στις ηλεκτρομαγνητικές διατάξεις, θα συνεργαστούν με σκοπό την βελτιστοποίηση του σχεδιασμού ηλεκτρικών μηχανών μονίμων μαγνητών μέσω της διερεύνησης και κατανόησης των χαρακτηριστικών και της ηλεκτρομαγνητικής αλληλεπίδρασης του Σιδηρομαγνητικού Πυρήνα και των Μονίμων Μαγνητών μίας τέτοιας μηχανής. Τα μεγέθη ενδιαφέροντος είναι η μέγιστη πυκνότητα μαγνητικής ροής και οι απώλειες ισχύος που συνδέονται με τη διαμόρφωση του πεδίου, συνεκτιμώντας τη γεωμετρία, κατασκευαστικές παραμέτρους και τη θερμοκρασία της ηλεκτρικής μηχανής. Η μεμονωμένη αλλά και συνδυαστική συμπεριφορά τους θα μελετηθεί σε επίπεδο θεωρητικό, σε επίπεδο προσομοίωσης με κατάλληλα υπολογιστικά εργαλεία, καθώς και μέσω εργαστηριακών μετρήσεων σε πλήρως εξοπλισμένη μονάδα μαγνητικών μετρήσεων και δυναμόμετρο υψηλής ακρίβειας. Τα αποτελέσματα του έργου θα συμβάλλουν στη βελτίωση των δεδομένων εισόδου και στην ακριβέστερη πρόβλεψη της επίδοσης και απόδοσης από το στάδιο της προσομοίωσης. Η διερεύνηση της συνδυαστικής αλληλεπίδρασης του Σιδηρομαγνητικού Πυρήνα και των Μονίμων Μαγνητών στοχεύει στη ανάπτυξη αποδοτικότερων κινητήρων μέσω της βέλτιστης επιλογής και εκμετάλλευσης των υλικών και της γεωμετρίας κατασκευής. Από την ενσωμάτωση της νέας τεχνογνωσίας στις υπάρχουσες σχεδιαστικές διαδικασίες θα επιτευχθεί μεγιστοποίηση της πυκνότητας ισχύος και περιορισμός των απωλειών. Αυτό θα έχει ως άμεσο θετικό αντίκτυπο τη μείωση του μεγέθους και του κόστους της μηχανής και έμμεσο την μείωση των απαιτούμενων συσσωρευτών για δεδομένη προδιαγραφή αυτονομίας και την αύξηση της εμπορικής ανταγωνιστικότητας του οχήματος. Ταυτόχρονα, θα διευκολυνθεί η ανάπτυξη νέων ανταγωνιστικών ηλεκτροκινητήρων υψηλής απόδοσης για άλλους τύπους οχημάτων.
Project URL: http://vimo.ntua.gr/Publications
![]() |
![]() |
![]() |